FAQs

Είναι το δικαίωμα που δίνουν οι Οργανισμοί Πληρωμών (Visa, MasterCard, American Express, Diners, China Union Pay κ.α.) στους κατόχους καρτών, για υποβολή αιτήματος αμφισβήτησης της εγκυρότητας μιας ή περισσότερων συναλλαγών που έχουν εμφανιστεί στην ανάλυση συναλλαγών τους, βάσει του γενικού πλαισίου ασφάλειας των συναλλαγών.
Σύμφωνα με τις υφιστάμενες διαδικασίες, το αίτημα αμφισβήτησης πραγματοποιείται από την εκδότρια τράπεζα και μέσω της πλατφόρμας των Οργανισμών Πληρωμών, και διαχειρίζεται από την αρμόδια Τράπεζα ή το αρμόδιο Ίδρυμα πληρωμών με το οποίο συνεργάζεται η εμπλεκόμενη στην υπόθεση επιχείρηση, με την εποπτεία των Οργανισμών Πληρωμών.
Οι εκδότριες τράπεζες δεν υποχρεούνται να κοινοποιούν τα στοιχεία των κατόχων τους.

Απατηλή (Fraud)

Ο νόμιμος κάτοχος της κάρτας δεν έχει συμμετάσχει στη συναλλαγή και δεν αναγνωρίζει μια χρέωση στο λογαριασμό της κάρτας του.
Συναλλαγές με ασφάλεια – Card Present chip verified & Ecommerce 3D secure verified. Οι συναλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί με τους παραπάνω τρόπους διασφαλίζονται από την NEXI σε περίπτωση αμφισβήτησης λόγω γνησιότητας.

Συναλλαγές χωρίς ασφάλεια - παρουσία κάρτας, εξ αποστάσεως (πληκτρολογημένες, ΜΟΤΟ, SUBMIT) ή χωρίς πιστοποίησης 3D secure διαδικασίας.
Οι συναλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί με τους παραπάνω τρόπους, δεν διασφαλίζονται από την NEXI σε περίπτωση αμφισβήτησης λόγω γνησιότητας και χαρακτηρίζονται ως υψηλού ρίσκου. Η επιχείρηση πραγματοποιεί τέτοιου είδους συναλλαγές με δική της ευθύνη και σε περίπτωση αμφισβήτησης αναλαμβάνει το κόστος της συναλλαγής.
Κατηγορίες επιχειρήσεων όπως, ξενοδοχεία, ταξιδιωτικά γραφεία, ενοικιάσεις οχημάτων-σκαφών που λαμβάνουν κρατήσεις από πλατφόρμες κρατήσεων. Οι χρεώσεις αυτές είναι επισφαλείς, καθώς για τους Οργανισμούς Πληρωμών η έγκριση του νόμιμού κάτοχου της κάρτας αποδεικνύεται μόνο με τους τρόπους της πρώτης παραγράφου (συναλλαγές με ασφάλεια).
Η επιχείρηση έχει υπογράψει σχετικό παράρτημα για τις εν λόγω συναλλαγές επιπλέον της κύριας σύμβασης.


Consumer – Ακύρωση / Μη παραλαβή υπηρεσιών ή εμπορευμάτων

Δεν έχει παραληφθεί η παραγγελία ή η υπηρεσία από τον κάτοχο της κάρτας.
Έχει γίνει ακύρωση της παραγγελίας ή της υπηρεσίας από τον κάτοχο της κάρτας.
Το εμπόρευμα που έχει παραληφθεί είναι διαφορετικό από αυτό της παραγγελίας ή είναι ελαττωματικό / κατεστραμμένο
Οι υπηρεσίες - προϊόντα που παρασχέθηκαν στον κάτοχο της κάρτας δεν αντιστοιχούσαν στη δοθείσα περιγραφή.


Επιπλέον χρέωση ποσού, από εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων ή σκαφών, ξενοδοχείου, χωρίς την προγενέστερη ενημέρωση και εξουσιοδότηση του νόμιμου κατόχου της κάρτας για την συγκεκριμένη χρέωση.


Other/Transaction Processing error

Η κάρτα έχει χρεωθεί με λανθασμένο ποσό συναλλαγής.
Υπάρχουν περισσότερες από μια χρεώσεις ίδιας συναλλαγής.
Αγορά υπηρεσίας ή εμπορευμάτων και η πληρωμή έγινε με άλλο μέσο.
Η συναλλαγή προωθήθηκε για εκκαθάριση πέραν του προβλεπόμενου χρονικού ορίου που ορίζουν οι Οργανισμοί πληρωμών.
Η συναλλαγή προωθήθηκε από την επιχείρηση χωρίς ή και με λάθος κωδικό έγκρισης.

Έως και 4 μήνες από την ημερομηνία προώθησης-εκκαθάρισης της συναλλαγής.
Σε περίπτωση που η συναλλαγή αφορά υπηρεσίες ή αποστολή εμπορεύματος στον χώρο του πελάτη, τότε λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία έναρξης της λήψης των υπηρεσιών ή η συμφωνηθείσα ημερομηνία παράδοσης. .


 

5. Κόστος Αμφισβήτησης

Μία αμφισβητούμενη συναλλαγή η οποία καταλήγει σε χρέωση της επιχείρησης, επιφέρει διαχειριστικά έξοδα 20.00€ ανά αμφισβήτηση, επιπλέον του ποσού της συναλλαγής.

Επιλέξτε γλώσσα