Μία από τις μεγάλες αλλαγές που έφερε το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η παροχή πολλαπλών επιλογών στους καταναλωτές. Στον κόσμο των online αγορών δεν περιορίζεσαι στην περιοχή που βρίσκεσαι ή από την απόσταση, ούτε καν από τη διαθεσιμότητα των προϊόντων στο κατάστημα που επισκέπτεσαι. Μπορείς να βρεις ό,τι θέλεις και να το αποκτήσεις με όποιον τρόπο θέλεις.
Αυτή η δυνατότητα έφερε μαζί της περισσότερες επιλογές και στον τρόπο με τον οποίο θα πληρώσουν οι καταναλωτές για την παραγγελία τους, επιλέγοντας είτε την πληρωμή σε φυσικό κατάστημα είτε την online αγορά, καθώς επίσης και στη μέθοδο πληρωμής που τους εξυπηρετεί καλύτερα.
Παλαιότερα, οι διαθέσιμοι τρόποι για τις online πληρωμές ήταν σχετικά περιορισμένοι. Τα περισσότερα καταστήματα έδιναν τη δυνατότητα για πληρωμή μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας VISA ή Mastercard, πέραν, φυσικά, της αντικαταβολής. Όμως, ένας σημαντικός αριθμός καταναλωτών παγκοσμίως διαθέτει κάρτες American Express (AMEX) ή Diners, ή χρησιμοποιεί νέες μεθόδους, όπως είναι το Apple Pay ή το Google Pay. Τι πιο λογικό λοιπόν, να ζητά και από το online κατάστημα που έχει επισκεφθεί να του δώσει τη δυνατότητα να πληρώσει και με αυτόν τον τρόπο.
Οι επιπλέον επιλογές στον τρόπο πληρωμής απαιτούν και επιπλέον πόρους. Απαιτούν από την επιχείρηση να προχωρήσει σε σχετικές συμφωνίες, ακόμη και να βρει τους κατάλληλους ανθρώπους που θα υλοποιήσουν αυτές τις επιπλέον δυνατότητες. Για μία μικρή ή μεσαία επιχείρηση, αυτό δεν είναι τόσο απλό και μάλλον ούτε και τόσο συμφέρον.
Σε τέτοιες περιπτώσεις η επιχείρηση χρειάζεται να έχει και επιπλέον υποστήριξη, προκειμένου να μπορεί να διαχειρίζεται τα όποια ζητήματα προκύψουν με την ενσωμάτωση πολλαπλών επιλογών για τις πληρωμές, ενδεχόμενο καθόλου ελκυστικό για μια μικρή ή μεσαία εταιρεία ή, ακόμη περισσότερο, για έναν ελεύθερο επαγγελματία.
Και ερχόμαστε στις ψηφιακές τεχνολογίες, που γνωρίζουμε πολύ καλά ότι μπορούν να προσφέρουν λύσεις σε αυτά τα ζητήματα. Πρακτικά, το μόνο που χρειάζεται μια μικρή ή μεσαία επιχείρηση ή ακόμη και ένας ελεύθερος επαγγελματίας που θέλει να προσφέρει επιλογές πληρωμών στους πελάτες του είναι να αξιοποιήσει τις δυνατότητες μίας e-commerce πλατφόρμας, όπως η Nexi XPay, η οποία είναι πλέον διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά.
Στην προκειμένη περίπτωση, η Nexi XPay επιτρέπει την αποδοχή πληρωμών με κάθε είδους χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, ανεξαρτήτως εάν πρόκειται για κάρτες VISA, Mastercard, American Express ή Diners. Αυτή η δυνατότητα είναι ιδιαίτερα σημαντική, π.χ. για όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον χώρο του τουρισμού.
Μία ακόμη δυνατότητα που προσφέρει η πλατφόρμα είναι η πληρωμή μέσω συνδέσμου (pay-by-link). Πολύ εύκολα και απλά η επιχείρηση ή ο ελεύθερος επαγγελματίας δημιουργεί ένα σύνδεσμο που αποστέλλει στον πελάτη του, μέσω email, sms ή από οποιαδήποτε πλατφόρμα αποστολής μηνυμάτων, προκειμένου εκείνος να πληρώσει απευθείας. Αυτή η λύση διευκολύνει κυρίως όσους ελεύθερους επαγγελματίες δεν διαθέτουν τη δική τους ιστοσελίδα.
Επιπλέον, μεγάλο ατού είναι η εύκολη διασύνδεση της πλατφόρμας στην ιστοσελίδα ή το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης. Σε πρακτικό επίπεδο, ένας άνθρωπος με βασικές γνώσεις στησίματος web site μπορεί να διασυνδέσει τη Nexi XPay στην ιστοσελίδα του, μέσω των checkout plug-ins, και μέσα σε μερικά λεπτά να προσφέρει πολλαπλές επιλογές πληρωμών.
Το σημείο-«κλειδί» στη σύγχρονη επιχειρηματική σκηνή δεν είναι άλλο από την παροχή επιλογών. Και πλέον γίνεται χωρίς να απαιτείται από την επιχείρηση να καταναλώνει πόρους και χρόνο για να ενσωματώνει τις σχετικές λύσεις.
Δημήτρης Μαλλάς
Δημοσιογράφος